Sayfalar

23 Şubat 2011 Çarşamba

Çoluk Çocuk


Kitaptan Alıntı:
"...Robert hakkında, bizim hakkımızda yazabileceğim daha pek çok hikâye var. Ancak anlattığım hikâye bu. Anlatmamı istediği hikâye bu. Sözümü tuttum. Dünyanın kara ormanına dalan Hansel ile Gretel gibiydik. Asla hayal bile edemeyeceğimiz cazibelerin, cadıların ve iblislerin yanı sıra ancak bir kısmını hayal ettiğimiz ihtişamlarla karşılaştık. Bu iki genç adına hiç kimse ne konuşabilir, ne de birlikte geçirdikleri günler ve geceler hakkında doğruyu söyleyebilir. Bunu sadece Robert ile ben anlatabiliriz. Onun deyişiyle, bu bizim hikâyemiz. Ve o gittiği için, bunu size anlatma görevini bana bıraktı. “

“Bir başyapıt, daha önce hiç açılmamış bir hazine sandığının içini görmek için ayrıcalıklı bir davet.” Johnny Depp

Okuyucu Yorumu (ben, bayan, 33)
Patti Smith ve Robert Mapplethorpe’un yükselişini, şöhret kapısını aralayışlarını anlatan 2010 National Book Award sahibi 'Çoluk Çocuk' adlı kitabın en etkileyici yanı gerçek bir hikaye olması.
Bunun dışında yine bir tavsiye üzerine okunmuş kitap olduğundan belki, bekleneni karşılamadı. Belki ben 68 kuşağına, o kuşağın aşklarına, yaşam biçimine çok uzağım.
Eskiden kitapçıya girer, kapağı, ismi, arkasındaki kısa yazı ile kitabı hislerime göre seçerdim. Nadiren hayal kırıklığı yaşardım. Şimdi böyle bir vaktim yok, okuyacak vakti bulmuş olmam bile mucizevi oluyor çoğu zaman bu sebepten tavsiye üzerine kitap alıyorum. Ama herkesin bilinçaltı dolayısıyla etkilendiği şeyler o kadar farklı ki. Eski sistemime geri dönmem gerek benim. Bu değerli okuma vakitlerimde tam tatmini hakediyor kitaplar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder